ZERO EMISSIONS ONDER HET VRIESPUNT

Taxi’s zijn geen gewone auto’s.

Om hun brood te verdienen, zijn taxichauffeur afhankelijk van hun voertuigen en hun passagiers vertrouwen erop dat de taxichauffeur ze naar hun plek van bestemming brengt. Dit betekent dat onze taxi’s in staat moeten zijn om onder alle omstandigheden tienduizenden kilometers per jaar af moeten kunnen leggen.

Om een ​​voertuig te bouwen dat hieraan voldoet, moeten onze taxi’s uitgebreid worden getest. Onze nieuwe generatie range-extended elektrisch aangedreven taxi`s vormt hierop geen uitzondering en ondergaat momenteel een ultra-strenge reeks testen.

Het testprogramma is gericht op het waarborgen van de beste kwaliteit, betrouwbaarheid en bruikbaarheid, speciaal gericht op de hoge eisen die worden gesteld bij het besturen van een taxi. Dit betekent onder andere dat we testen op hoe het voertuig in de kou functioneert. We testen daarbij niet alleen het functioneren van het voertuig in de winter, maar trekken hiervoor naar gebieden met extreme kou; de poolcirkel.

We hebben daarvoor onlangs de laatste prototypes van de nieuwe elektrische taxi naar Noord-Noorwegen meegenomen en deze getest onder weersomstandigheden van min 15 graden Celsius. Dit stelde ons in staat om batterijprestaties en het elektrische bereik in moeilijke omstandigheden te controleren, waar boordsystemen worden gebruikt om de batterij op optimale temperatuur te houden. Met het testen in deze weersomstandigheden kunnen we tractie en grip op gladde oppervlakken meten en veiligheidssystemen zoals anti-lock remmen en elektronische stabiliteitscontrole kalibreren.

Hier perfectioneren we ook de kalibratie van de verwarmings- en ventilatiesystemen om ervoor te zorgen dat ze effectief functioneren, ongeacht hoe laag de temperatuur buiten is. Dit betekent dat in korte tijd aangename temperaturen voor bestuurder en passagiers worden bereikt én behouden. Ook worden ramen snel weer helder wanneer deze beslaan of bevriezen, zodat bestuurders ongeacht de omstandigheden, het beste zicht op de weg hebben.

Dit strenge testprogramma in de zwaarste weersomstandigheden zal de komende weken nog strenger worden, waarbij het voertuig in een testruimte wordt gekoeld tot -40 ° C. Je kunt deze ruimte zien als een enorme drive-in vriezer. Deze controles zijn er om te garanderen dat het voertuig altijd optimaal functioneert. Zelfs na de koudste winternacht.

De volledig elektrisch aangedreven taxi is in het najaar van 2017 te koop en is het best uitgebreid geteste en ontwikkelde product in onze geschiedenis. Kwaliteitsdirecteur Wolfram Liedtke: “Om te voldoen aan de behoeften van de veeleisende gebruikerscyclus van taxi`s, wordt onze nieuwe taxi ontwikkeld met twee belangrijke engineering principes – kwaliteit en uithoudingsvermogen.”

“We begrijpen dat chauffeurs er zeker van willen zijn dat ons range-extended elektrische voertuigtechnologie in alle omstandigheden werkt. Daarom hebben we kosten nog moeite bespaard om te testen in deze extreme omstandigheden. Het zal zonder twijfel het hoogste kwalitatieve en veerkrachtige product zijn in de geschiedenis van de Londense taxi. ”

Wolfram, eerder 10 jaar werkzaam als uitvoerend kwaliteitsdirecteur bij GM Europe en 4 jaar als kwaliteitsdirecteur bij Jaguar Land Rover, heeft enorm veel ervaring in het leiden van grote productiebedrijven in Europa. Deze exclusieve afbeeldingen en video`s bieden inzicht in onze inspanningen om te garanderen dat onze range-extended elektrisch aangedreven taxi in alle omstandigheden presteert. Testen onder extreem koude weersomstandigheden is slechts een klein deel van het uitgebreide kwaliteitsborgingsprogramma dat momenteel wordt doorlopen. We kijken ernaar uit om het volgende deel van deze reis snel met je te delen.